Sursele de Omega 3 și acțiunile miraculoase ale acestei substanțe

Posted on July 30, 2012

0


Grăsimile nesaturate Omega 3 sunt din ce în ce mai cunoscute pentru rolul lor eficient în prevenirea bolilor de inimă, dar și pentru aportul benefic asupra organismului.
Omega 3, aparține familiei acizilor grași ” esențiali ” pe care organismul nu îi poate sintetiza, dar care sunt indispensabili sănătății, de aceea este necesară suplimentarea lor prin aport alimentar.

Această substanță este foarte importantă în dezvoltarea creierului și recent s-a descoperit că îmbunătățește funcția cognitivă la persoanele în varstă. În plus, ajută la tratarea artritelor reumatice și a altor boli autoimune.

S-a demonstrat că, la eschimoșii din Groenlanda – a căror alimentație de bază o constituie carnea de pește și focă, foarte bogate în acizi grași esențiali – frecvența bolilor cardiovasculare este foarte scăzută.

Mulți producători de alimente încearcă acum să adauge în procesul de producție aceste grăsimi sănătoase în pâine, ouă, iaurt, cereale sau maioneză.

Surse de Omega 3:

Există două surse diferite de grăsimi Omega 3 –peștele și plantele . Carnea de somon și hering este bogată în Omega 3 – acid eicosapentenoic (EPA) și acid docosahexenoic (DHA). Aceste grăsimi ajută la reducerea aritmiei, a hipertensiunii și a cheagurilor de sânge (cauza care provoacă apariția atacurilor de cord). De asemenea, au rol în scăderea grăsimilor din sânge.

Pentru a avea o inimă sănătoasă se recomandă consumul de pește cel puțin de două ori pe săptămână, iar pentru cei care au deja probleme cu bolile cardiovasculare, atunci este indicat să consume cât mai multe produse de pește.

Din septembrie 2004, alimentele care conțin EPA și DHA au fost recunoscute oficial ca având legătură cu reducerea riscului îmbolnăvirii de inimă.

Plantele sunt o sursă de altfel de grăsimi Omega 3, numite acid alfa-linolenic (ALA). Alimentele cele mai bogate în ALA sunt nucile, semințele de in și rapiță.

Produsul naturist Omega 3 are numeroase efecte benefice în organism:

Acizii grași esențiali favorizează elasticitatea arterelor, curăță vasele sanguine, fluidizeaza sangele și reglează ritmul cardiac. În bolile de inimă, au rol esențial în lupta contra formării ateroamelor și astfel previn și tratează ateroscleroza, infarctul de miocard și recidiva acestuia;
pentru aritmia cardiacă ( activitate electrică neregulată a inimii ), riscul de stop cardiac îl reprezintă persoanele ale căror membrane celulare cardiace conțin o cantitate mică de acizi grași esențiali;
pentru hipertensiunea arterială – care este principalul factor de risc cardiovascular – Omega 3 are efect de normalizare a tensiunii arteriale;
pentru hipercolesterolemie – acizii grași esențiali scad nivelul trigliceridelor, grăsimi sanguine care formează plăcile de colesterol din ateroscleroză.
Pentru reumatism, poliartrită reumatoidă, artrită, artroză, Omega 3 are efect antiinflamator, prin creșterea sintezei de prostaglandine și prostacicline și prin înhibarea mediatorilor procesului inflamator, în acest fel reducând semnificativ simptomele și calmând durerile.

Acizii grași esențiali au efect pozitiv în metabolismul glucozei, previn și ajută în tratamentul bolilor asociate diabetului: retinopatia diabetica, neuropatia diabetică, hipertensiune arterială, hipercolesterolemie etc.
Un aport suficient de acizi grași esențiali, poate trata patologia unor boli de piele, de exemplu alergii cutanate, acnee, eczeme și în mod special în psoriazis.

Acizii grași esențiali reduc riscul de degenerescență maculară, având rol structural și fiziologic al retinei, au rol în formarea lipidelor de structură ale neuronilor, în lipsa lor, apar afecțiuni neuropsihice, de exemplu deficit de atenție și memorie, demență senilă, depresii, scleroză în plăci etc.

Sursa: impact.md cu referire la sanatate.ele.ro, tratamentnaturist.ro și huffingtonpost.com

Posted in: Uncategorized