De ce sunt atat de controversate fainoasele ?

Posted on June 8, 2011

0


  • Sunt constituite din amidon.
  • Sunt, in majoritate, glucide “malefice” – nesanatoase, iar unele vor trebui excluse.

Consider fainoase urmatoarele alimente :

Cartoful

  • Plin de vitamine si saruri minerale, care se pierd insa prin fierbere si, mai ales, prin decojire.
  • Glucoza eliberata de cartof in timpul proceselor metabolice este foarte mare.
  • Specialistii in dietetica traditionala fac eroare prin aceea ca il considera “zahar lent”.
  • Dupa cum ati vazut in tabelul cu indici glicemici, unde 100 este indicele glucozei pure, cel al cartofului este de 70; prelucrarea industriala a cartofului (piureul instant) provoaca o crestere a indicelui glicemic la 95.
  • Amestecul de carne si glucide (de exemplu, friptura cu cartofi prajiti) este extrem de daunator, provocand multe tulburari intestinale.
  • Daca nu va puteti abtine, mancati-l cu salata, dar nu cu carne – fibrele de celuloza din salata permit cooptarea amidonului si fac din acest amestec o glucida care elibereaza glucoza intr-o cantitate extrem de limitata.

Fasolea uscata

            Daca veti dori o iahnie de fasole, impotriva asteptarilor dumneavoastra, am sa ma bucur si am sa v-o recomand si pe viitor (chiar astept sa ma invitati !); aceasta este clasificata printre glucidele “benefice”, intrucat indicele glicemic este foarte scazut; poate fi mancata in loc de paine.

Fasolea verde

  • Se inscrie printre glucidele “benefice”, avand un indice glicemic foarte scazut.

Orezul

  • La origine si asa cum era preparat si consumat de catre asiatici, orezul este un aliment complet; contine toate elementele nutritive indispensabile vietii .
  • Orezul alb consumat astazi este foarte rafinat si, de aceea, daunator; ca si faina cernuta, acesta elibereaza o cantitate mare de glucoza.
  • Puteti consuma orezul complet (neprelucrat, gri-maroniu) si orezul salbatic canadian, dar nu in asociatie cu lipidele (de exemplu : unt, branza); poate fi completat cu rosii si ceapa in fel de fel de mancaruri foarte gustoase.

Porumbul

  • Indice glicemic ridicat, motiv pentru care este contraindicata folosirea si consumarea lui in alimentatia omului.
  • Este insa folosit la ingrasatul vitelor.
    • Este bine stiut faptul ca prelucrarea industriala a porumbului ii mareste considerabil indicele glicemic si, de aceea, pop-corn-ul si corn-flakes-urile produc hiperglicemie.

Pastele fainoase

  • Sunt considerate glucide “malefice”, fiind de preferat excluderea lor din alimentatie.
  • Sunt fabricate, aproape intotdeauna, din faina cernuta, cu adaos de lipide : unt, oua, branza, uleiuri etc.
  • Vor putea fi mancate pastele fabricate din faina necernuta

(DIETA  VIETII de DANIEL MENRATH)

 

 

 

 

 

 

 

 

Tagged:
Posted in: dieta