Diabetul si senzatia de satietate

Posted on March 30, 2011

0


Efectele diabetului

Este deja cunoscut faptul ca hormonul PYY, care este eliberat din intestin dupa o masa, creeaza senzatia de satietate.  Profesorul Herbert Herzog, Director al Programului Garvans Neuroscience, si un expert pentru studiul poftei de mancare, spune ca nivelurile scazute ale hormonului PYY dupa masa sunt un predictor foarte incipient de dezvoltare a obezitatii si a diabetului de tip 2.

Profesorul Campbell a publicat deja rezultatele unor persoane insulinorezistente, cu o istorie de familie a diabetului de tip 2, cu un nivel scazut de hormoni PYY. Ele prezinta o anomalie de satietate, marcata de lipsa de secretie a acestui hormon PYY. Senzatia de satietate este foarte scazuta sau inexistenta, iar sansele de obezitate sunt crescute.

****

Dupa cum au explicat cercetatorii americani, alimentele care contin grasimi saturate pacalesc creierul. Acesta nu mai trimite organismului senzatia de satietate si lipsiti de aceasta informatie vitala, continuam sa mancam mult mai mult decat avem nevoie. Acea informatie gresita ramane blocata timp de cateva zile si intreaga alimentatie se da peste cap.

Dr. Deborah Clegg, de la Universitatea Texas, a explicat ca in mod normal,  organismul nostru stie cand am mancat indeajuns, dar asta nu se mai intampla si cand mancam ceva bun. Lovit de acizi grasi, creierul devine rezistent la insulina si leptina. (S1)

Potrivit dr. Mihaela Bilic, medic nutriţionist, există anumite alimente care ne ajută să slăbim, oferind organismului nutrienţii necesari pentru buna funcţionare.

Băuturile calde creează senzaţia de saţietate rapidă, fară a aduce un aport mare de calorii organismului.

Proteinele au avantajul de a crea o stare de saţietate de durată, deoarece organismul are nevoie de mai mult timp pentru a digera şi absoarbe această categorie de alimente. Proteinele provenite din şuncă, albuş de ou sau iaurt sunt indicate la masa de dimineaţă.

Cartofii, deşi conţin carbohidraţi, au proprietatea de a ţine apetitul şi poftele sub control. Ei conţin un anumit tip de amidon care rezistă enzimelor digestive. Pentru că metabolizarea lor este de durată, ei întârzie senzaţia de foame.

Acidul oleic, un tip de grăsime nesaturată care se găseşte în uleiul de măsline, nuci şi avocado, taie senzaţia de foame. Două linguri de unt de arahide, o mână de nuci sau un sfert de avocado sunt suficiente pentru a păcăli poftele ce pot apărea pe parcursul zilei. (S2)

Nucile, alunele, semintele sunt recunoscute drept alimente extraordinar de benefice pentru sanatate: reduc riscul de boli cardiovasculare, reduc colesterolul, regleaza tranzitul intestinal,  promoveaza sanatatea pielii si articulatiilor si se citeaza chiar si efecte antidepresive(datorita continutului mare de acizi grasi omega 3- semintele de in, de exemplu).

Cantitatea mare de grasimi bune si fibre face ca senzatia de satietate sa fie mai mare decat in cazul altor “gustari”. (S3)

Alunele si nucile ofera o puternica senzatie de satietate, iar proteinele pe care le contin stimuleaza metabolismul si arderea grasimilor. In plus, contin mult magneziu si vitamina E. Totusi, pentru ca ele sa-si faca treaba, ar trebui consumate proaspete, fara adaosuri de sare. Combinate cu plante verzi, iaurt sau cereale, alunele si nucile te tin departe de tentatii periculoase precum dulciurile super procesate sau carnurile pline de colesterol. (S4)

(www.ziare.com); (Realitatea Tv); (www.getfit.ro); (www.perfecte.ro)

Posted in: dieta, nutritie