Sucurile din fructe: sanatoase, dar cu masura!

Posted on March 9, 2011

0


Oferta in ceea ce priveste sucurile este foarte bogata la ora actuala. Pentru a-ti mentine starea de sanatate, citeste de fiecare data eticheta produselor pe care le cumperi si alege mereu sucuri naturale care sa nu contina substante nocive sau o cantitate mare de zahar.

Sucurile sunt bune in anumite cantitati

“Pentru o persoana sanatoasa, sunt recomandate doua pahare de suc natural, cate unul la fiecare gustare (400 ml, in total, zilnic)”, sustine dr. Luana Sebestyen, medic specialist Diabet, Nutritie si Boli Metabolice. “Evident ca aceasta cantitate variaza in functie de necesitatile fiecarei persoane: varsta, sex, probleme de sanatate, greutate etc.”, adauga specialistul.

La copii consumul de sucuri de fructe trebuie sa fie mai mic. Potrivit Academiei Americane de Pediatrie, copiii cu varsta cuprinsa intre 1-6 ani au nevoie de pana la 170 ml de suc, iar cei intre 7-18 ani nu au nevoie de mai mult de 350 ml. Cu toate ca in majoritatea cazurilor de obezitate la copii exista o legatura clara intre aceasta problema si consumul sucurilor, totusi cercetarile arata ca sucurile stoarse din fructe nu prezinta niciun pericol daca sunt consumate cu moderatie.

“Aseptic Filling este o metoda de ultima generatie care reuseste sa pastreze toate caracteristicile fructelor – gust, miros, culoare si oferind siguranta in consum a celor care opteaza pentru astfel de sucuri”, declara Shachar Shaine, Presedinte Carlsrom Beverage.

“Prin aceasta tehnica se pastreaza atat vitaminele si mineralele din fructe, cat si fibrele care se gasesc in coaja acestora si care sunt atat de importante pentru organism”, adauga dr. Luana Sebestyen, medic specialist Diabet, Nutritie si Boli Metabolice.

Fructele proaspete sunt cele mai sanatoase!

Oricat de mult iti plac sucurile, nu le inlocui cu fructele in stare proaspata. Orice aliment natural, asupra caruia nu a actionat omul in niciun fel este net superior produselor care au in continut si ingredientul respectiv. Prin consumul de fructe proaspete continutul de fibre este mai ridicat. De asemenea, fructele in stare naturala ofera o senzatie de satietate pe o perioada mai lunga de timp.

Nutritionistii recomanda consumul a 4-5 portii de fructe pe zi. “Chiar daca nu isi permit atat de mult, oamenii ar trebui sa consume macar 2 portii de fructe zilnic”, mai spune dr. Luana Sebestyen.

http://www.eva.ro/dietafitness/nutritie/sucurile-din-fructe-sanatoase-dar-cu-masura-articol-24469.html

Tagged:
Posted in: nutritie