Schema combinatiilor alimentare – reguli de combinare a nutrientilor

Posted on December 8, 2010

0


http://www.danutritie.ro/imagini/combinarea-corecta-a-nutrientilor.JPG

Sa examinam ce alimente putem combina la o masa pentru a rezulta o alimentatie optima – proteina cu frunzele/legumele verzi,

fructele si legumele, uleiurile si grasimile cu frunzele verzi si uleiurile/grasimile cu fructele cu un nivel de aciditate scazut.

(sursa foto:http://www.danutritie.ro)

Un sfat de baza este ca proteinele, grasimile si carbohidratii nu sunt compatibile la un loc, dar fiecare in parte se combina foarte bine cu legumele.

Nu le amestecati cu cartofi, orez sau porumb deoarece acestea sunt carbohidrati pe baza de amidon (amidoane) si nu pot fi incluse in categoria legume care sunt carbohidrati pe baza de zaharuri (zaharuri).

Reguli de combinare a alimentelor:

1. Combinatia intre
carbohidrati (cartofi, paste, cereale, paine, dulciuri, etc) si
grasimi (unt, sunca, smantana, etc) este interzisa.

Atentie! Nu trebuie eliminate aceste alimente, ci doar trebuie consumate separate;

2. Combinatia de carbohidrati cu proteine (carne, peste, oua, branza, etc) este interzisa;

3. Combinatia de
proteine cu grasimi este permisa;

4. Carbohidratii( fie ei amidoane sau zaharuri) se consuma individual, necombinati, la o masa.

In concluzie, trebuie consumate toate tipurile de nutrienti, in combinatiile prezentate mai sus, avandu-se in vedere diversitatea si varietatea alimentelor. Practic, la o masa se pot consuma carne, oua, peste, branza, cu legume proaspete, sub forma de salate sau preparate la abur sau grill. Fructele trebuie consumate doar proaspete, la mese separate, de preferat in prima jumatate a zilei (ideal dimineata inainte de micul dejun).

http://www.danutritie.ro/combinarea-nutrientilor/

Posted in: Uncategorized