Regimul disociat

Posted on April 12, 2007

0


Stii cum sa tii regimul disociat?

Un regim disociat presupune disocierea proteinelor de glucide. Metoda, conceputa in principal pentru vindecarea anumitor afectiuni, este recomandata si persoanelor in cautarea unei metode de slabire sanatoase. Regimul disociat faciliteaza digestia, stimuleaza metabolismul, confera energie si alunga senzatia de foame.

Doctorul William Haward Hay, inventatorul, a elaborat acest regim disociat in anul 1911, pe premisa ca exista o cauza principala pentru problemele de sanatate: chimicalele daunatoare din organism.

Aciditatea, de exemplu, se formeaza in urma acumularii de acid gastric in cantitati mai mari decat poate corpul elimina. Astfel, rezerva de vitala de alcaline scade, ceea ce duce la acumularea toxinelor.
Pentru a facilita o buna digestie, doctorul Hay a clasificat alimentele in trei grupe:

* Fructele si legumele ajuta la formarea alcalinelor. Chiar si fructele acide cum sunt lamaile elibereaza in organism saruri alcaline;

* Proteinele (carnea, vanatul, pestele, ouale si branza) produc aciditate;

* Carbohidratii saturati sau glucidele (cereale, paine si orice alimente care contin faina sau zaharuri) sunt responsabili de producerea aciditatii.

Teoria Doctorului Hay era ca, desi atat proteinele, cat si glucidele produc aciditate, digestia se produce in conditii diferite si nu trebuie niciodata consumate la aceeasi masa.

Regim disociat pentru sanatate

* Glucidele si zaharurile nu trebuie consumate impreuna cu proteinele si fructele acide;

* Legumele, vegetalele si fructele (atat cele acide, cat si cele dulci) daca sunt corect combinate trebuie sa constituie baza dietei;

* Proteinele, glucidele si grasimile sunt permise in cantitati reduse;

* Nu consumati decat cereale integrale si glucide neprocesate si eliminati din dieta toate alimentele rafinate;

* Lasati sa treaca cel putin 4 ore intre mesele cu proteine si cele cu glucide;

* Laptele nu trebuie combinat cu nici un aliment.

Nu combinati alimentele necompatibile!

Pentru a stii exact care sunt alimentele ce pot fi consumate impreuna si care nu, consultati tabelul urmator:

Lista A:

Proteine
Carne de orice fel
Branza
Oua
Peste
Soia
Iaurt

Lista B:

Alimente neutre
Legume
Vegetale
Fructe
Seminte
Nuci
Condimente
Unt
Ulei de masline

Lista C:

Glucide
Pesmeti
Paine
Prajituri
Biscuiti
Ovaz
Paste
Cartofi
Orez
Zahar / Miere
Indulcitori

* Combinati orice cuprins in lista A cu lista B;

* Combinati alimentele din lista C cu cele din lista B;

* Niciodata nu combinati lista A cu lista C!

Posted in: dieta, Uncategorized